Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri karınin eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha hevesligelgel ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin yapılan çkızılışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı sorunlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek karınin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı beş on daha hevesligelgel.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu konum farklıdır. SEO çkızılışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik akışı katkısızlar.

Bu iki mefhum, karınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek daha ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Ancak bu düşünmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha çok ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>