Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı cemiyet süresince değeri olan , kapasite, gidişat ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına orantılı ) bileğişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Yetişek bir süreçtir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğiştirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç ana öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler bâtınin birdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğişebilir, fakat sürecin doğası bileğişmez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Yetişek, ölümlü bâtınin ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin işletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise tabiatıyla vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzen olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, test özetları kabilinden istenilen davranış bileğişiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>